2012. február 12., vasárnap

Menyasszonyi ruha választás 3. - a varratás

Azt hiszem, a legtöbb menyasszony fejében megfogalmazódik a gondolat - mégha csak egy másodpercre is -, hogy egy teljesen egyedi, csak számára készített esküvői ruhát viseljen a Nagy Napon. Végül azonban az esküvőre készülő lányok kicsiny százaléka valósítja csak meg ezt az álmot.

Miért varratunk ilyen kevesen menyasszonyi ruhát?
Jórészt azért, mert a számunkra legmegfelelőbb menyasszonyi ruha kölcsönző szalonnál is sokkal nehezebb rátalálni arra a varrónőre vagy ruhakészítő műhelyre, akiben 100%-ig meg tudunk bízni. Nem csupán akkor van ez így, ha egyedi ruhát szeretnénk viselni, hanem akkor is, ha már kiszemeltünk egy modellt, de nem tudjuk vagy akarjuk megfizetni az árát, esetleg egy kicsit módosítani szeretnénk rajta. Sosem lehetünk benne igazán biztosak, hogy a végeredmény méltó lesz az eredeti elképzelésünkhöz.
Látatlanul vásárolni egy ilyen különleges alkalomra nagyon nehéz döntés, de ha kellően körültekintőek vagyunk előtte, egészen picire csökkenthetjük a kockázatot. S őszintén szólva, csodálatos a gondolat, hogy az a ruha csakis neked, csakis a te alakodra, személyiségedre szabva készült!

Hol varrathatunk magunknak ruhát?
Kashka Couture
Tervezőknél - Csodálatos ruhakölteményt kaphatunk, de bizony a legtöbbször borsos áron. Ha nem bírja a pénztárcánk, a még kevésbé ismert menyasszonyi ruha készítőknél érdemes érdeklődnünk. Több tehetséges fiatalra is ráakadtam, akik gyönyörű ruhákat álmodnak és valósítanak meg teljesen elfogadható áron.
Varrónőknél - Itt hagyatkozhatunk leginkább kizárólag az ajánlásokra, az internet, ahogy tapasztaltam, nem a varrónők fóruma. Persze rátalálhatunk néhány ígéretes és ügyes kezű alkotóra, sőt akadnak olyanok, akik kifejezetten csak menyasszonyi ruhák varrásával foglalkoznak. Az árak általában kifejezetten barátságosak, de ez függ a szabástól és legfőképpen az anyagtól, illetve a díszítés mennyiségétől.
Külföldi cégekkel kapcsolatban álló magyar varrónőknél/cégeknél - Egyre gyakrabban látok olyan hirdetéseket, weboldalakat, ahol márkás esküvői ruhákat árulnak nagyon kedvező áron. Egy idő után rájöttem, hogy ezek mind-mind külföldről származnak, azokról az oldalakról, ahonnan közvetlenül is rendelhetünk, akár egyedi méretet, színösszeállítást is, természetesen nem az eredeti ruhából. Elképzelhető, hogy számukra mennyiségi kedvezménnyel olcsóbban adják a ruhákat, de mire eljut hozzánk, nem feltétlenül érezzük ennek előnyét mi is. A minőségi reklamáció kimenetele is a külföldi gyártón múlik, ezáltal nem vagyunk feltétlenül kisebb kockázatnak kitéve. A szállítási idő kb. 2-6 hét ugyanúgy, mintha közvetlenül rendelnénk. Ezt a megoldást annak javaslom, aki szívesebben intézi magyar nyelven a vásárlást.

Hogyan válasszunk varrónőt?
Anno teljesen vakon vágtam bele abba, hogy varrónő segítségét kérjem álmaim megvalósításához. Mivel végül vásároltam és nem varrattam, ezért az ajánlatkérési és felmérési procedúra tanulságairól tudok nektek leginkább mesélni. Bízom benne, hogy ez is nagy segítség lesz. :)
Nekiindulhatunk úgy is, hogy a varrónőt rögtön személyesen felkeressük, de én amondó vagyok, hogy érdemes előtte az irányárakról tájékozódni. Persze a nagymamám azt mondja, hogy olyan hely nincs a világon, ahol ne lehetne alkudni! :D S neki tényleg mindig sikerül! Bárhol! :D Hát én nem ilyen vagyok, úgyhogy szeretem tudni előre, mire számíthatok. Interneten próbáltam varrónőket találni, de szóba került olyan is, aki egy ismerősöm ruháját készítette korábban.

Amit minden varrónőnek érdemes leírni az ajánlatkérésben:

  • Ha konkrét elképzeléssel rendelkezel, akkor mellékelj a ruháról képet (célszerű előről, hátulról és esetleg oldalról is fotót mellékelni), és egészítsd ki a módosítási elképzeléseiddel, ha vannak :)
  • Ha nincsen konkrét terved, akkor körülbelül vázold az elképzelésedet
  • Írd le, hogy Te milyen anyagból , milyen színben szeretnéd elkészíttetni a ruhádat
  • Vázold, hogy milyen és milyen mennyiségű díszítést képzeltél el
  • Célszerű, ha megírod, hogy hátul gombos, fűzős vagy éppen zipzáros legyen-e
  • Add meg a méreteidet (magasság, mell-, derék- és csípőbőség - legalább közel pontosan, ő úgyis megmér majd) 
  • Add meg az esküvőtök dátumát
Ravia Couture
Ha megfelel az ajánlat, akkor érdemes egy személyes találkozás keretében megbeszélni a részleteket. Szerintem ez kihagyhatatlan mielőtt döntesz. Így élőben is meg tudod nézni a munkáit, s ő is tud javaslatokat tenni az alkatodhoz leginkább illő fazonra, stílusra vonatkozóan. Ebből azt is leszűrheted, mennyire jár egy rugóra az agyatok. :) Bizonyára tud anyagokat és különböző árnyalatokat, valamint díszítőelemeket is mutatni Neked. Mégiscsak nagyobb ebben a tapasztalata! :)
Én idáig jutottam. :) Amit már csak másoktól tudok: A méretvételre érdemes vinni a cipődet (vagy valamilyen hasonlót), valamint olyan melltartót is, amelyet majd viselni szeretnél. Akadnak, akik egy próbával dolgoznak, de olyanok is, akikhez többször kell visszatérned igazításra. A ruha elkészülési ideje nagyon változó és sok-sok mindentől függhet.

Akiket én megkerestem

A teljesség igénye nélkül, az ő ajánlatukat tudtam Nektek visszakeresni a levelezésemben és az emlékeimből. Mindegyiknél láthatjátok a ruhákat is, amelyekre ajánlatot kaptam. Ezek 2010 év végi és 2011 év eleji ajánlatok, ezért előfordulhat, hogy az árak azóta kicsit változtak. Nekem mindannyiukkal kapcsolatban pozitívak a tapasztalataim.


Kashka Couture
Tehetséges, nagyon kedves fiatalok különleges, olykor szokatlanul, de magával ragadóan bohókás ruhákkal, akár teljesen egyedi igényre szabva. Lehetőséget biztosítanak azonban a bérlésre is és segítséget nyújtanak a náluk készíttetett ruhák eladásához.
kb. 150 000 Ft

Ravia Couture
Tehetséges fiatalok csodás menyasszonyi ruhákkal, amelyeket kölcsönözhetünk is. Örömmel láttam, hogy idén megjelent a Provance kollekciójuk, érdemes megnézni. :)
Bérlés: 120 000 Ft. Saját méretre készült ruha: 170 000 Ft


Esküvő MűhelyKucsák PiroskaKlasszikus varroda, ahol kifejezetten a menyasszonyok kiszolgálására rendezkedtek be. Érdemes időben bejelentkezni hozzájuk, hiszen általában sok a munkájuk. Bármilyen elképzelést szívesen megvalósítanak. Árban az én választottjaim közül ők bizonyultak a legkedvezőbbnek. 63 000 Ft (encore bridal ruha) 
Adry Esküvői Ruha
Nagy Adrienn
Elérhetőek náluk márkás modellek másolatai, ugyanott teljesen egyedi készítésű menyasszonyi ruhák készítésével is foglalkoznak. A kínálat elég széles és az árak is kedvezőek.
San Patrick Broche
72 000 Ft(encore bridal ruha)  Lili SzalonOrosz LiliTeljesen egyedi elképzelések alapján készít menyasszonyi ruhákat. 90 000 Ft (encore bridal ruha)  Rubin Menyasszonyi Ruhaszalon Beszer Zoltánné, ZsuzsaElsősorban márkás modellek mintájára készítenek menyasszonyi ruhákat, de lehetőséget biztosítanak egyedi elképzelések megvalósítására is. A munkájukat sajnos nem láttam élőben, de Zsuzsa volt az egyik legkedvesebb és legkészségesebb varrónő, akivel beszéltem. 65 000 Ft (San Patrick Broche másolata)  
Ismerek Gyömrőn, Győr mellett is egy szépen dolgozó varrónőt, aki esküvői ruhákat és koszorúslány ruhákat készít. Sajnos a cégneve nem jut eszembe, akárhogy is töröm a fejem, de ha valakit érdekel, szívesen felkutatom neki a telefonszámát. :) (csak írjatok Nekem egy e-mailt: irisz@fenylabor.hu)
Összefoglalva azt gondolom, hogy a mai rohanó világunkban is érdemes elindulni a ruha készíttetés útján. Az egyedi ruhaköltemény nem feltétlenül drágább, mint a kölcsönzés vagy a vásárlás, sőt. Bár kicsit nehezebb megtalálni a lehetőségeket, meggyőződésem, hogy a végeredmény minden másnál elragadóbb, hiszen csak Nekünk szól, csak a Mi Nagy Napunkra. Akkor is így van ez, ha egy másolatot szeretnénk megvarratni, hiszen óhatatlanul is időközben a saját ízlésünkre, alakunkra formálódik majd. Sosem lesz ugyanaz és ugyanolyan, a legjobb varrónő keze alatt sem, de ez nem feltétlenül hátrány. Persze, ha már élőben beleszerettünk egy menyasszonyi ruhába, amely tökéletesen illik ránk, talán érdemes amellett maradni. Ez azonban mindenkinek a saját döntése!
A sorozat következő részében elárulok Nektek mindent, amit az esküvői ruha vásárlásról tudok. Az első ruhámat egy szalonban vettem, a másodikat (az estit, nem a 2. esküvőmét :) ) pedig külföldről rendeltem. Sőt határon túlról érkeztek a "nagy" koszorúslányaim ruhái is! Bízom benne, hogy sikerül majd a félelmeket eloszlatnom a vásárlással szemben, amelyeket sokszor tapasztalok! :)
Ha van valakinek kiváló varrónője, ne habozzon megosztani velünk! :)  A sorozat előző részei:
Menyasszonyi ruha választás - tanácsok barátnőként és apróságok fotós szemmel
Menyasszonyi ruha választás 2. - menyasszonyi ruha kölcsönzés


3 megjegyzés:

  1. szia! megtudnád adni a Rubin szalonos Beszer Zsuzsa elérhetőségét? ügyes másolatokat tud csinálni San Patrick ruhákról? mert engem elsősorban az érdekelne :) köszönöm!
    az e-mail címem: sister.simon@gmail.com

    üdv, Simon Réka

    VálaszTörlés
  2. Nálam esküvői kiegészítőket találsz, nézd meg blogom ha érdekel :)
    melyeket kézzel, szívvel-lélekkel készítek megrendelésre, a te elképzelésed alapján. Wedding Vintage.

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok a cikkhez, nagyon tetszett, korrekt írás :) Hivatkozva az utolsó sorodra én szeretném ajánlani magam és a csapatom, ha nem baj :) Több, mint 10 éve tervezünk és varrunk menyasszonyi ruhákat Várpalotán és nagy nagy szeretettel vállaljuk bármilyen elképzelés megvalósítását ♥
    Dia
    ~*~
    Diana Atelier
    http://www.csodaszepeskuvo.hu/

    VálaszTörlés